• HeR Konuda FikiR

    30 Nisan 2016 Cumartesi

    Bilinmeyen Gerçekler

    TRT1 de filinta diye bir dizi var 3-5 bölümdür onu izliyorum.
    Tarihten bize hep kötü anlatılan birini anlatıyor abdulhamit han ı bize onun için kızıl sultan demişlerdi oysaki sultan o dönemin deha sıymış filinta da izleyince araştırdım. Gerçekten farklı bir kişilik miş yani yıkılmaya yüz tutmuş osmanlı için bir velinimet miş. Biz tarihimizi bilmiyormuşuz yada yanlış bilmiyormuşuz. Bunu çok sonra anladım bize anlattıkları kanuni ler abdulhamit ler yalanmış bizi kim tezgaha getirmiş böyle ya yada bizi kim kandırmış bu kadar deyip haykırasım var dünyaya bizi kim koparmış atalarımızdan bu kadar anlamadım. Okudukça adamdaki zekaya hayran kaldım adam tek başına hemde Osmanlı'nın en kötü zamanında dünyaya gene türkün gücünü göstermiş. Savaşmadan istihbaratla zekasıyla. 2000 yılında ben okula giderken abdulhamit hanın devrini işliyoruz o zamanlar yan komşumuzda gazi olan biri yaşıyor ben meraktan sordum amca abdulhamit han nasıl dedim. Evlat ben onu görmedim. Ama şunu çok iyi biliyorum siyaset olarak Enver paşa abdülhamit hanın sert tarafı Atatürk yumuşak tarafı dedi. Ben bir şey anlamamıştım. Şimdi daha iyi anlıyorum. Adam bir türkün dünyaya bedel olduğunu göstermiş ya la. O dönemde sultana karşı olan aydınlar bile sultan tahttan indikten 3 sene  sonra bin pişman bir vaziyette ağıtlar yakmışlar. Ve sultanın bir sözü var çok önemli ben 30 sene dünya devletleri birbirine düşsün diye bekledim. Şimdi dünya devletleri birbirine düştü ama ben tahtta değilim. Acaba diyorum başta abdulhamit han olsaydı biz küçücük bir devlet mi olurduk yoksa osmanlı tekrar dünya lideri olurmuydu. Kafamın içini bu soru kemirir durur

    Hiç yorum yok:

    Yorum Gönder

    Fashion

    Beauty

    Travel